Zarządzenie Nr 47/2015
ZARZĄDZENIE NR 47/2015
WÓJTA GMINY RYCHLIKI
z dnia 5 czerwca 2015 r.
w sprawie: powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania zamówienia publicznego: „Dowóz dzieci wraz z opieką w roku szkolnym 2015/2016”.
Na podstawie art. 19 ust. 2, art. 20, art 21 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r.
– Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity z Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759
z późniejszymi zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję z dniem 5 czerwca 2015 r. komisję przetargową do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pod nazwą „Dowóz dzieci wraz z opieką w roku szkolnym 2015/2016”
w składzie:
- Przewodniczący Komisji – Robert Cytrycki;
- Sekretarz Komisji – Agnieszka Jundziłł;
- Członek Komisji – Malwina Weber.
§ 2
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
- dokonanie oceny ofert pod kątem spełniania wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia;
- nadzorowanie przebiegu oceny ofert przez członków komisji;
- dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 3
Do zadań Sekretarza Komisji należy w szczególności:
- dokonanie oceny dokumentów załączonych do ofert przez wykonawców pod kątem spełniania wymagań formalnych;
- sporządzenie protokołu postępowania;
- dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 4
Do zadań Członka Komisji należy w szczególności:
- dokonanie oceny wykonawców pod kątem spełniania przez nich wymagań formalno-prawnych;
- dokonanie oceny sytuacji wykonawców pod kątem spełniania wymagań ekonomicznych i finansowych;
- dokonanie oceny ofert pod względem rachunkowym, w tym terminów i warunków realizacji umowy;
- dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 5
Szczegółowe zadania komisji przetargowej oraz tryb jej pracy określa regulamin pracy komisji przetargowej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Rychliki
/-/ mgr Henryk Kiejdo
WÓJT GMINY
/-/ mgr Henryk KIEJDO
Wójt
Załącznik do Zarządzenia Nr 47/2015
Wójta Gminy Rychliki
z dnia 5 czerwca 2015 r.
Regulamin pracy komisji przetargowej powołanej
Zarządzeniem Nr 47/2015 Wójta Gminy Rychliki z dnia 5 czerwca 2015 r.
do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne:
„Dowóz dzieci wraz z opieką w roku szkolnym 2015/2016”
§ 1.
Na podstawie art. 20 i art. 21 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity z Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
w sprawie organizacji, składu i trybu pracy Komisji przetargowych, nadaję
do stosowania, w procedurze o udzielenie zamówienia publicznego niniejszy Regulamin, który normuje działanie prac Komisji Przetargowej.
§ 2.
- Wójt Gminy Rychliki powołuje Komisję Przetargową do przeprowadzenia postępowań o udzielenie w/w zamówienia publicznego.
- Skład osobowy Komisji Przetargowej, zwanej dalej „Komisją”, stanowią:
- Przewodniczący Komisji – Robert Cytrycki;
- Sekretarz Komisji – Agnieszka Jundziłł;
- Członek Komisji – Malwina Weber;
powoływani na podstawie Zarządzenia Wójta Gminy Rychliki.
§ 3.
-
Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania rzetelnie, obiektywnie
i bezstronnie wykonując powierzone jej czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem. - Członkowie Komisji obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
-
Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania,
na podstawie art. 17 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
§ 4.
Zakres pracy Komisji obejmuje:
-
Ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, kierowanie zapytań w kwestii treści złożonych ofert, badanie i ocena ofert oraz sporządzenie protokołu. - Przedłożenie Wójtowi Gminy Rychliki propozycji dotyczących wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.
- Przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Rychliki, wniosków, ogłoszeń, informacji, odpowiedzi oraz innych dokumentów przygotowanych przez Komisję.
- Powiadomienie uczestników postępowania o jego wynikach.
- Dokonanie wyboru nowego Wykonawcy, gdy ten, którego oferta została wybrana przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Komisja kończy swoją działalność w dniu podpisania umowy z Wykonawcą zamówienia.
§ 5.
- Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców, opinii biegłych i konsultantów.
- Członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
- Członkowie Komisji przedstawiają swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w ich przekonaniu ma znamiona błędu lub pomyłki.
§ 6.
Do zadań Przewodniczącego Komisji w szczególności należy:
- Ustalenie uprawnień i kompetencji do działania Komisji, szczególnie w zakresie podpisywania korespondencji i wniosków związanych z prowadzonym postępowaniem, a będących w zakresie prac Komisji.
- Zwołanie pierwszego spotkania Komisji.
- Przewodniczenie obradom Komisji.
- Wyznaczenie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie.
- Odebranie oświadczeń Członków Komisji o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
- Podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym.
- W razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Rychliki o zasilenie składu Komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia / sprawy specjalistów, rzeczoznawców lub konsultantów.
- Niezwłoczne informowanie Wójta Gminy Rychliki o wniesieniu protestu oraz zwoływanie nadzwyczajnych posiedzeń Komisji. Protest, wraz ze stanowiskiem Komisji, Przewodniczący przekazuje do rozpatrzenia Wójtowi Gminy Rychliki.
§ 7.
Do zadań Członka Komisji w szczególności należy:
- Czynny udział w pracach Komisji.
- Rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań.
-
Złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem
o zamówienie publiczne. - Prawidłowe prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie przekazanym Członkowi.
-
Udzielanie, w imieniu Zamawiającego, odpowiedzi i wyjaśnień niezbędnych
dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia postępowania
lub protestu. -
W zakresie powierzonych zadań, każdy członek ponosi odpowiedzialność
- w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania.
§ 8.
Do zadań Sekretarza Komisji w szczególności należy:
- Zapoznanie członków Komisji z dokumentacją przedmiotowego zamówienia publicznego.
-
Udostępnienie na potrzeby prac Komisji aktualnych obowiązujących przepisów
z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, wraz z rozporządzeniami wykonawczymi. - Zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert oraz dokumentacji z prowadzonych czynności przed jak i w okresach między spotkaniami Komisji przed osobami nieuprawnionymi.
- Bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołami, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem, w trakcie jego trwania.
- Przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji związanej z prowadzoną procedurą.
- Kompletowanie dokumentacji z prowadzonych czynności Komisji.
- Obsługa techniczna, sekretarska i organizacyjna Komisji.
§ 9.
Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:
-
Złożenie oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem
o zamówienie publiczne. - Nieujawnianie żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§ 10.
Tryb odwołania Członka Komisji:
- Odwołanie Członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
- Przewodniczący Komisji wnioskuje do Wójta Gminy Rychliki o odwołanie Członka Komisji w przypadku:
a) wyłączenia się Członka Komisji z jej prac;
b) nieusprawiedliwionej nieobecności Członka Komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
c) naruszenia przez Członka Komisji obowiązków;
d) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji.
§ 11.
- Miejsce i termin posiedzenia Komisji wyznacza Przewodniczący.
- Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
- Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzygającym jest głos Przewodniczącego.
§ 12.
Protokół postępowania o zamówienie publiczne:
- Protokół z postępowania o zamówienie publiczne, sporządza Sekretarz Komisji.
- Przewodniczący przedkłada protokół z postępowania o zamówienie publiczne Wójtowi Gminy Rychliki do zatwierdzenia.
§ 13.
Wybór oferty:
- Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
- wybór najkorzystniejszej oferty dokonanej przez członków Komisji następuje na podstawie indywidualnej oceny ofert;
- każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny;
-
przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami matematycznymi sporządza się zbiorcze zestawienie oceny ofert, z dokładnością do dwóch miejsc
po przecinku.
- W przypadku zaistnienia okoliczności o unieważnienie postępowania Komisja występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Rychliki zawierającym pisemne uzasadnienie ze wskazaniem na podstawy prawne oraz faktyczne okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
§ 14.
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji Przetargowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący Komisji, Sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.
§ 15.
- Wójt Gminy Rychliki stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
- Na polecenie Wójta Gminy Rychliki, Komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
§ 16.
Po zakończeniu postępowania Sekretarz Komisji całość dokumentacji związanej
z postępowaniem o zamówienie publiczne archiwizuje, a następnie przekazuje Przewodniczącemu Komisji.
§ 17.
Regulamin stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 47/2015 Wójta Gminy Rychliki w sprawie powołania Komisji Przetargowej.
§ 18.
W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem Komisję obowiązują:
- Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Tekst jednolity z Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami).
- Decyzje Wójta Gminy Rychliki.
§ 19.
Regulamin Pracy Komisji Przetargowej obowiązuje z dniem zatwierdzenia.
WÓJT GMINY
/-/ mgr Henryk KIEJDO