Zarządzenie Nr 99/2015
ZARZĄDZENIE NR 99/2015
WÓJTA GMINY RYCHLIKI
z dnia 19 listopada 2015 r.
w sprawie: powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania zamówienia publicznego: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Rychliki”
Na podstawie art. 19 ust. 2, art. 20, art 21 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r.
– Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję z dniem 19 listopada 2015 r. komisję przetargową do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pod nazwą „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Rychliki” w składzie:
1) Przewodniczący Komisji – Malwina Weber;
2) Sekretarz Komisji – Agnieszka Jundziłł;
3) Członek Komisji – Arkadiusz Kulma.
§ 2
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1) dokonanie oceny ofert pod kątem spełniania wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia;
2) nadzorowanie przebiegu oceny ofert przez członków komisji;
3) dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 3
Do zadań Sekretarza Komisji należy w szczególności:
1) dokonanie oceny dokumentów załączonych do ofert przez wykonawców pod kątem spełniania wymagań formalnych;
2) sporządzenie protokołu postępowania;
3) dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 4
Do zadań Członka Komisji należy w szczególności:
1) dokonanie oceny wykonawców pod kątem spełniania przez nich wymagań formalno-prawnych;
2) dokonanie oceny sytuacji wykonawców pod kątem spełniania wymagań ekonomicznych i finansowych;
3) dokonanie oceny ofert pod względem rachunkowym, w tym terminów i warunków realizacji umowy;
4) dokonanie oceny merytorycznej ofert.
§ 5
Szczegółowe zadania komisji przetargowej oraz tryb jej pracy określa regulamin pracy komisji przetargowej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Rychliki
Henryk Kiedo
Załącznik do Zarządzenia Nr 99/2015
Wójta Gminy Rychliki
z dnia 19 listopada 2015 r.
Regulamin pracy komisji przetargowej
powołanej Zarządzeniem Nr 99/2015 Wójta Gminy Rychliki
z dnia 19 listopada 2015 r. do przeprowadzenia postępowania
o zamówienie publiczne:
„Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Rychliki”
§ 1.
Na podstawie art. 20 i art. 21 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami) w sprawie organizacji, składu i trybu pracy Komisji przetargowych, nadaję do stosowania, w procedurze o udzielenie zamówienia publicznego niniejszy Regulamin, który normuje działanie prac Komisji Przetargowej.
§ 2.
1. Wójt Gminy Rychliki powołuje Komisję Przetargową do przeprowadzenia postępowań o udzielenie w/w zamówienia publicznego.
2. Skład osobowy Komisji Przetargowej, zwanej dalej „Komisją”, stanowią:
1) Przewodniczący Komisji – Malwina Weber;
2) Sekretarz Komisji – Agnieszka Jundziłł;
3) Członek Komisji – Arkadiusz Kulma;
powoływani na podstawie Zarządzenia Wójta Gminy Rychliki.
§ 3.
1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania rzetelnie, obiektywnie
i bezstronnie wykonując powierzone jej czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2. Członkowie Komisji obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
3. Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania,
na podstawie art. 17 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
§ 4.
Zakres pracy Komisji obejmuje:
1. Ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, kierowanie zapytań w kwestii treści złożonych ofert, badanie i ocena ofert oraz sporządzenie protokołu.
2. Przedłożenie Wójtowi Gminy Rychliki propozycji dotyczących wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.
3. Przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Rychliki, wniosków, ogłoszeń, informacji, odpowiedzi oraz innych dokumentów przygotowanych przez Komisję.
4. Powiadomienie uczestników postępowania o jego wynikach.
5. Dokonanie wyboru nowego Wykonawcy, gdy ten, którego oferta została wybrana przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6. Komisja kończy swoją działalność w dniu podpisania umowy z Wykonawcą zamówienia.
§ 5.
1. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców, opinii biegłych i konsultantów.
2. Członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
3. Członkowie Komisji przedstawiają swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w ich przekonaniu ma znamiona błędu lub pomyłki.
§ 6.
Do zadań Przewodniczącego Komisji w szczególności należy:
1. Ustalenie uprawnień i kompetencji do działania Komisji, szczególnie w zakresie podpisywania korespondencji i wniosków związanych z prowadzonym postępowaniem, a będących w zakresie prac Komisji.
2. Zwołanie pierwszego spotkania Komisji.
3. Przewodniczenie obradom Komisji.
4. Wyznaczenie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie.
5. Odebranie oświadczeń Członków Komisji o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
6. Podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym.
7. W razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Rychliki o zasilenie składu Komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia / sprawy specjalistów, rzeczoznawców lub konsultantów.
8. Niezwłoczne informowanie Wójta Gminy Rychliki o wniesieniu protestu oraz zwoływanie nadzwyczajnych posiedzeń Komisji. Protest, wraz ze stanowiskiem Komisji, Przewodniczący przekazuje do rozpatrzenia Wójtowi Gminy Rychliki.
§ 7.
Do zadań Członka Komisji w szczególności należy:
1. Czynny udział w pracach Komisji.
2. Rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań.
3. Złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem
o zamówienie publiczne.
4. Prawidłowe prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie przekazanym Członkowi.
5. Udzielanie, w imieniu Zamawiającego, odpowiedzi i wyjaśnień niezbędnych
dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia postępowania
lub protestu.
6. W zakresie powierzonych zadań, każdy członek ponosi odpowiedzialność
- w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania.
§ 8.
Do zadań Sekretarza Komisji w szczególności należy:
1. Zapoznanie członków Komisji z dokumentacją przedmiotowego zamówienia publicznego.
2. Udostępnienie na potrzeby prac Komisji aktualnych obowiązujących przepisów
z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.
3. Zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert oraz dokumentacji z prowadzonych czynności przed jak i w okresach między spotkaniami Komisji przed osobami nieuprawnionymi.
4. Bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołami, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem, w trakcie jego trwania.
5. Przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji związanej z prowadzoną procedurą.
6. Kompletowanie dokumentacji z prowadzonych czynności Komisji.
7. Obsługa techniczna, sekretarska i organizacyjna Komisji.
§ 9.
Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:
1. Złożenie oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem
o zamówienie publiczne.
2. Nieujawnianie żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§ 10.
Tryb pracy Komisji:
1. Odwołanie Członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Przewodniczący Komisji wnioskuje do Wójta Gminy Rychliki o odwołanie Członka Komisji w przypadku:
a) wyłączenia się Członka Komisji z jej prac;
b) nieusprawiedliwionej nieobecności Członka Komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
c) naruszenia przez Członka Komisji obowiązków;
d) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji.
§ 11.
1. Miejsce i termin posiedzenia Komisji wyznacza Przewodniczący.
2. Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
3. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzygającym jest głos Przewodniczącego.
§ 12.
Protokół postępowania o zamówienie publiczne:
1. Protokół z postępowania o zamówienie publiczne, sporządza Sekretarz Komisji.
2. Przewodniczący przedkłada protokół z postępowania o zamówienie publiczne Wójtowi Gminy Rychliki do zatwierdzenia.
§ 13.
Wybór oferty:
1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
a) wybór najkorzystniejszej oferty dokonanej przez członków Komisji następuje na podstawie oceny ofert, zgodnie z przyjętymi w SIWZ kryteriami oceny ofert;
b) przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami matematycznymi sporządza się zbiorcze zestawienie oceny ofert, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku;
c) przy zastosowaniu kryteriów innych niż opisanych wzorami matematycznymi każdy z członków Komisji sporządza indywidualne zestawienie oceny ofert oraz pisemne uzasadnienie oceny.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności o unieważnienie postępowania Komisja występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Rychliki zawierającym pisemne uzasadnienie ze wskazaniem na podstawy prawne oraz faktyczne okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
§ 14.
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji Przetargowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący Komisji, Sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.
§ 15.
1. Wójt Gminy Rychliki stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
2. Na polecenie Wójta Gminy Rychliki, Komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
§ 16.
Po zakończeniu postępowania Sekretarz Komisji całość dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne archiwizuje, a następnie przekazuje Przewodniczącemu Komisji.
§ 17.
Regulamin stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 99/2015 Wójta Gminy Rychliki w sprawie powołania Komisji Przetargowej.
§ 18.
W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem Komisję obowiązują:
1. Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami).
2. Decyzje Wójta Gminy Rychliki.
§ 19.
Regulamin Pracy Komisji Przetargowej obowiązuje z dniem zatwierdzenia